20091221

tegur-menegur amalan mulia

en3 ni pendek je. malas nak tulis panjang berjela. penat org nak baca. tu pon klau ade org nak baca..hakhak.. ni sal tegur menegur sesama insan, mahupon sesama blogger. mak bapak kita pon dari kecil dah ajar kita saling hormat menghormati. klau mak bapak tak ajar tu makna nya anak die pon tak hormat kat die. tak susah utk dihormati selagi kita menghormati seseorang itu.

tegur menegur juga telah menjadi amalan dalam hidup kita. samada teguran baik atau pon tidak itu terpulang kepada diri individu itu sendiri. teguran yg baik disusuli dengan sebab mengapa sesuatu perkara itu ditegur boleh membuatkan orang yg ditegur itu hormat kepada si penegur.

sebaliknya jika penegur itu menghamburkan kata-kata kesat tanpa sebarang huraian mengapa die perlu buat begitu boleh membuat kan orang yg ditegur tidak akan menghormati si penegur.

renung-renungkan lah ayat2 diatas.
klau ada yg mahu menambah entri diatas dialu-alukan.

5 comments:

zella said...

sesetengah org tu xnboleh di tegur... nanti melenting haha

ocha said...

erm...tegur2 tu bgus...cuma kalo nk tegur tu biar la berpada2..jgn terover dn jgn melampau=D

Didi Nadhirah said...

renung2 kan selamat bertegur sapa

tricksrex said...

masing2 punya pendapat dan alasan tersendiri..heeeeeeeeeeee

xyncaholic said...

yup..hati manusia lain2..terpulang pada individu itu sendiri untuk membentuk hatinya..

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me