20091215

Bantu saya ubah blog saya


salam 1malaysia. 1st of all,tahniah kepada pasukan bola sepak malaysia kerana telah berjaya melangkah ke perlawanan akhir sukan sea. semoga pasukan kita berjaya merangkul kejuaraan. entri kali ini merupakan Cabaran Kami Blogger Level 3. atas komen korang aku berjaya melepasi level 2. thanks to cyberboy, ieda, neyra dan pengomel yang lain. oleh itu saya meminta sokongan dari korang untuk membantu aku melepasi level 3 ini.

buat masa ni aku rasa blog nih masih belum mantap dan memerlukan perubahan. oleh itu aku meminta jasa baik korang untuk "Bantu Ubah Blog Saya". serba sedikit mengenai blog.

Apa yang menarik mengenai blog anda?
1. layout/background putih dan simple..tak sarat dengan kerawang-kerawang
2. kotak jerit/shout out untuk bertukar2 link,memberi pendapat dan berborak
3. linkwithin/sambungan capaian memudahkan pengunjung membuat capaian rawak
4. waktu solat mengingatkan kita solat itu tiang agama
5. tutorial untuk blogger yang berguna untuk blogger baru

Kenapakah anda menyusun kedudukan blog anda seperti sekarang?
aku susun blog aku camni sebab bagi aku nampak cam ok je. kemas dan tak serabut. klau korang rasa serabut jangan lupa drop kat komen yer..hehe..

Apakah konsep Blog anda?
konsep blog aku mudah jer sebab tu tajuk nye pon ||U.n.t.i.t.l.e.D ||
:: Blog aku :: Tulisan aku :: Ikut suka aku ::
bebas apa saja nak tulis. tidak terikat mana-mana isu/topik. dan paling penting no pilitical issues..

Adakah anda inginkan Trafik?
sememang nya semua blogger mementingkan trafik untuk meningkatkan jumlah pembaca dan pengikut blog. tp itu perkara subjektif.

Apakah perancangan blog anda masa depan?
sentiasa mengemaskini blog dengan entri-entri yang lebih berguna, berinformasi agar blog ini lebih padat dan mantap.dan juga bercadang untuk memiliki domain sendiri

Adakah blog anda berat dan bagaimana anda nak atasinya?
buat masa ni blog ini tak berat sangat sebab masa loading pon tak lama. andaikata berat nnt aku akan buang gadget2 @ widget yang tak diperlukan.

akhir kata terima kasih kepada korang yg bg komen kat blog aku..jangan lupa sokong aku untuk entry level 3 ni dan level 4..aku harap korang dapat memberi komen-komen yang membina kepada aku untuk memantapkan lagi blog aku ini..terima kasih semua..

34 comments:

++***hana zaty**++ said...

ohh..blog anda ok ler..
xberat pon...

law dtg blog hana msti berat!~~
suke kerawang2!!~~~ngeeeee

Juju said...

1st --> aku suke background hitam :D
2nd --> sila buat tutoril utk blogger byk2
3rd --> header kekalkan..dah cukup cun tu!

itu saje komen dari saya yg inesen :D

kuyie said...

ku datang "menyaport" lu bro..wahahahah~ Mlysia hebat...tgok la jmpa ngan Viet lak cmne..
bro..blog lu simple n KOOOllll...ketar menggigil da aku nih..kompem kalo guala2 HALLS tau..mesti majok..wahahahah

daun kesum said...

ehem2,.
mcm dh ok je blog nih,.
tp kalo bgi makin mnyerlah siket pon ok jgk,.

[z@ck] said...

bagi aku..
blog ko da ok..
just nice..
jgn serabut sgt..
nnt sakit mata..

Syaiful Azhar said...

bitter sweet :
1. hitam itu menawan :)
2. akan diusahakan
3. default header template..hakhak..

kuyie :
1. thanks bro support aku..akakn ku balas jasa mu..hakhak..
2. harapan tgi mengunung m'sia menang..klau menang jgn kerek suda..

cikti :
thanks cikti..
keserlahan masih belum terserlah..akan ku serlahkan keserlahan nya..hakhakhak..

Syaiful Azhar said...

zack :
tq zack..gud luck tok korang yg join contest Melz..:)

zella y said...

hurm...ape yg sy boleh komen yer???

1.header yg ok...(saye xbuat2 lg header idaman heheheh)
2.saye kurang minat yg " i love my blog & haiwan kat sebelah tu sbb menserabutkan pemandangan.haiwan kecik2 kat tepi tu okaylah sbb cute tp yg hijau tu agak kureng skit...
3.saye minat warna background blog awak.
4.blog awak xberat,so sgt okay!;p
5.maybe next time awak bole masukkn gambar yg awak ambil sendiri k??;)

tu je kot...sy rs blog awak ni okay tau...

intanurulfateha said...

.simple blog but nice ;)

Syaiful Azhar said...

zella :
1. default header..hakhak..
2. ade sebab letak haiwan hijo tu..
3. thanks..
4. thanks..
5. blom ade masa nak edit gambo..huhu..

intan :
thanks

by the way,thanks you guys coz support me k..

LovelyMe said...

rsenye xde ape yg prlu ditmbh

hehe~

daa lengkp daa..

ira nk komen byk2 pon xbley gx coz ira pon xpro sgt..haha~

Syaiful Azhar said...

ira : thanks sbb comment. komen anda amat dihargai :)

Aidi-Safuan said...

not bad.rajin2 la reply komen orang.konfem besh

Syaiful Azhar said...

aidi-safuan : thanks bro atas panduan..

hans said...

okay jer blog ko
ko pun masuk contest nih yer
bagus2
gudluck

nabilah_2908 said...

slh sorg peserta FCU...

nice blog actually....pape pun wish u best of luck...feel free to visit me back...:)

lizz said...

mane ade berat wei, ok je ni aku bukak. tak sempat nak tarik nafas ke 2 dah abis loading dah. hehehe

sniffa93_aznil4eva said...

suka ur blog.

simple je.

tak berat pon ouh!

gudluck eh fren..sama2 berusaha. haha:)

nur azlyn said...

woah ramai yg masuk contest nih..gd luck! ^^

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

blog nie tk berat sgt pun..ok jer..nice blog tau..gud luck 4 u..

Syaiful Azhar said...

thanks u guys..support each others k..hehe..chaiyok2..

Unknown said...

hohooho..buat yang terbaik blog ko memang bnyk tutorial yg boleh digunakan..semoga bjaya..

Unknown said...

blog yg betul2 menawan...hohooh

Unknown said...

buta yg terbaik..blog ni memang cool and banyk maklumat

Unknown said...

usha lagi untuk tinggkatkan kemahiran berblogin..inipun dah bagus

Unknown said...

im support u alik belake..oknice blog ah hohoho

Unknown said...

buat yang terbaik untuk blog hang ni ..kasi menang tuh...

Syaiful Azhar said...

thanks detektif cyber..

auramerah said...

serius blog ko buhsan ghiler..ntah aper2...serabut jerk aku tgk...muahahahahaha...

actually, blog ko makin ok..sbb makin bnyk info n selalu update...bila slalu update best ler, bnyk bende leh bc...

about layout, sbb putih jerk, sometimes buhsan jgk..n jgn tmbh2 lg widget kiri n kanan..nnt jd kusut..hihi...

good luck yo!

Syaiful Azhar said...

~~yan~~ :

haha..ayat 1st ko tak bley blah..haha..
ade gadget yg aku nak buang nnt..
tp yg kiri kanan ni bkn letak kosong je yan..ade sebab..hahaha..

tq..blog ko smart..tambah la lagi 2 ads nuff tu..nnt rajin la aku klik..jgn risau..shoutbox tu mmg aku tak leh letak coz kene block dgn gitn..huhu..

Lady E said...

Salam..Sepul..agree dgn Kuyie..
Hitam menawan kn.. :)
Sepul..saya suka gaya penulisan Sepul,tepat,ringkas & padat!
Bravo,bro!

p/s: Gd Luck!

Dak Wan® said...

Macam kurang kenali kamu. Letak profile diri kat belah atas. Letak Add Follower belah atas gak. Advertise kamu nya email, twitter dan rss feed. Tu je kot?

Syaiful Azhar said...

bnyk tol nak kene blaja lagi nih..thanks dak wan..

Skyevo Studio said...

salam...
cuba gunakan CSS compressor...
Pasti laju sedikit...

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me