20130226

[BPL] Arsenal vs Aston Villa

Arsenal bertemu Aston Villa kat Emirates. Menang 2-1. Kedua-dua gol dijaringkan oleh Santi Carzola. Permainan seperti biasa. Nyata pada penguasaan permainan walaupon Diaby agak slow pergerakannya. Tetapi banyak kali juga curi bola dari belakang dengan kaki panjangnya.

Gol seawal minit ke-5 membayangkan kemenangan yang agak besar. Bukan riak tetapi berdasarkan permainan, Arsenal memang mampu untuk melakukannya. Seperti biasa cubaan pada gol lawan memang bersepah. Penyudah takde. Tak tau apa sebabnya. Giroud semakin malas. Sering mengharapkan belas pengadil walaupun kesalahan darinya. Peluang depan gol dipersia-siakan. Mungkin sudah boleh direhatkan seperti Gervinho.

Bukan nak kritik tetapi itulah kenyataannya. Mungkin bagi penyokong tegar Arsenal marah kalau Giroud ni dikritik. Walaupun jaringan dan assist nya agak banyak, itu tidak boleh dijadikan alasan yang die ni tak boleh dikritik. 

Terima kasih kepada bekas pemain Malaga, Carzola dan Monreal. Carzola semakin mendapat rentak dengan hantaran dan through pass yang sukar dijangka. Monreal telah mendapat rentak dengan corak permainan Arsenal. Walcott penyudah masih tumpul. Memang tak sesuai jadi penyerang. Agak gopoh. Wilshere terbaik. Future captain. COYG!!



No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me