20140514

Dataran 1Malaysia Klebang, Melaka

Dataran 1Malaysia di Klebang pada asalnya adalah pesisir pantai Klebang. Kemudiannya pesisir pantai tersebut telah di tambak dan di dirikan bangunan serta pusat riadah. Disana juga terletaknya muzium kapal selam. Selain itu, bas henti-henti yang pernah beroperasi di negeri Melaka dikumpulkan disana selepas diambil alih oleh bas panorama.
Parking kereta memang tak de masalah sebab kawasan parking yang luas. Harap tak de parking berbayar. Pelbagai gerai makanan ada. Tak de masalah untuk makanan dan minuman. Layang-layang pelbagai jenis dan bentuk ada dijual. Aktiviti bermain layang-layang memang best kat sini. Aktiviti permotoran juga ada. Tak tahu pulak apa nama kenderaan tu.
Cuaca baik memang sesuai untuk aktiviti fotografi.
Pelbagai aktiviti riadah bersama keluarga boleh dilakukan disini. Pesisir pantai yang bersih. Pasir yang bersih. Kawasan yang bersih. Penambahbaikan masih dilakukan untuk menjadikan tempat ini satu kawasan riadah yang baik.

1 comment:

mafizah said...

Kita boleh dapatkan senarai homestay di kawasan Klebang yang murah di Melaka berhampiran lokasi pelancongan di Bandar Hilir dan Klebang sila lawati;
http://www.homestaymelaka.com.my atau http://homestaymelaka.worldheritage.com.my

Begitu juga bagi INDAH Kembara Apartment & Hostel Klebang merupakan penginapan apartment dan hostel murah untuk rombongan di kawasan Klebang dan Bandar Hilir, Melaka boleh lawati http://www.indahkembara.com

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me