20140512

Hujan Lebat dan Pokok Tumbang

Sejak dua menjak ni cuaca tak menentu. Kalau panas, memang betul-betul panas. Kalau hujan, memang betuk-betul lebat. Pokok-pokok besar tepi jalan memang bahaya bagi pemandu kereta lebih-lebih lagi penunggang motosikal. Amat bahaya. Tak relevan lagi pokok-pokok besar tepi jalan. 

Kejadian kat atas ni berlaku di Ladang Serkam. Jalan antara Serkam Darat ke Lebuh AMJ. Lebih kurang pukul 7.30 pagi. Pokok besar tumbang melintang atas jalan. Ni adalah laluan harian aku ke tempat kerja. Kebetulan pagi ni memang hujan teramat lebat. Alhamdulillah tiada kemalangan jiwa.Sepanjang aku lalu kawasan ini, memang aku perasan tiap-tiap kali hujan, dahan-dahan kecil yang patah banyak kat tepi jalan. So bagi aku pihak PBT perlu mengambil tindakan segera terhadap perkara ini. Amat bahaya kepada pemandu dan penunggang yang melalui kawasan ini. Aku berharap tiada lagi kejadian seperti ini akan berlaku.

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me