20090615

|| Penggal Kedua ||

Cuti persekolahan dah tamat bermulalah persekolahan penggal kedua. Suasana disekolah tidaklah sesepi seperti cuti persekolahan. Ramai juga lah murid berkunjung ke makmal komputer yang indah ini (sekadar menyedapkan hati penulis) sengihnampakgigi..

Sistem pendidikan negara berubah saban tahun. Bagus untuk tumbesaran kanak-kanak sengihnampakgigi. Mana tidaknya murid sekolah rendah hari ini penuh dengan aktiviti-aktiviti yang berfaedah seperti kelas tambahan dan juga skim baucer tusyen yang diadakan selepas waktu persekolahan. Walaupun penat setelah belajar seharian, murid-murid tetap hadir ke kelas untuk aktiviti tersebut. Tahniah kepada murid-murid yang tidak pernah rasa penat lelah menimba ilmu. Juga sekalung tahniah kepada tenaga pengajar yakni guru-guru yang sanggup meluangkan masa mengajar demi masa depan anak bangsa kita celebrate.

Akhir kata murid-murid perlu tabah mengharungi dugaan dan cabaran jika mahu berjaya. Seperti yang diperkatakan diawal bicara, sistem pendidikan negara akan berubah saban tahun tepuktangan. Jadikan ia satu cabaran untuk mengecapi kejayaan. Usaha itu tangga kejayaan.

Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me