20090611

|| Cuti-cuti Malaysia ||

Assalamualaikum..

Cuti sekolah kembali lagi.. Hari yang dinanti-nantikan oleh setiap pelajar sekolah rendah mahupun menengah.. Tetapi tidak bagi aku.. Cuti sekolah merupakan hari yang hazab sebab sekolah lengang dan sunyi.. Aku merupakan seorang juruteknik komputer yang ditempatkan di sekolah rendah iaitu SK Dato' Naning.. Apabila tiba musim cuti sekolah aku dapat bayangkan yang hidup aku akan kembali sunyi walaupon aku sering ditemani oleh SMS dan panggilan telefon tunangku.. Aku juga salah satu nya staf lelaki dari 11 orang staf di sekolah ini..

Walaupon pada sebelah pagi kelas tambahan tahun enam berjalan seperti biasa tetapi pada sebelah petang tinggal lah aku ditemani 25 biji komputer didalam makmal ku ini.. Kalau komputer didalam makmal ku ini boleh berkata-kata, aku rasa dah lama die halau aku balik sengihnampakgigi.. Esok merupakan hari terakhir cuti persekolahan dan sesi penggal kedua akan bermula pada minggu hadapan.. Bermula la episod baru aku pada penggal kedua tahun ini..

Cuti sekolah juga merupakan hari dimana ramai orang mengambil kesempatan untuk membawa ahli keluarga makan angin.. Selain itu ramai juga teruna dan dara, duda dan janda menamatkan zaman bujang meraka.. Ramai sungguh pasangan yang berkahwin pada cuti sekolah kali ini.. Dan banyak juga la duit habis untuk bagi diorang ni hadiah nangih..

Akhir kata kepada pasangan yang ingin berkahwin, jangan la buat majlis masa cuti sekolah..Mengah tok imam nak g majlis-majlis korang..Kepada anak-anak yang masih belajar, selamat meneruskan persekolahan penggal kedua yang akan bermula pada minggu hadapan.. Belajar lah rajin-rajin dan jadi lah insan yang berguna pada masa akan datang..banyakckp

Assalamualaikum

Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me