20100104

idola kecil vs akademi fantasia




salam 1Malaysia. Idola kecil 2 telah melabuhkan tirainya pada sabtu yang lepas. tahniah kepada Dayana kerana telah berjaya menjadi idola kecil musim ke-2 ini. by the way azzam nye lagu memang best ar. hakhak. rezki masing-masing. tahniah dan gudluck untuk adik2 idola kecil kita. walaupun baru setahun jagung, tetapi mereka telah membuktikan bahawa mereka mampu lakukan malah bagi aku lebih baik dari peserta dewasa. pandangan dari sudut positif.

Memandangkan akademi fantasia 8 bakal menjelma tak lama lagi. berkemungkinan selepas berakhir raja lawak musim ke-4, aku nak cerita sket la pandangan aku berdasarkan pemerhatian aku sebagai penonton antara dua program realiti tv ini.

Idola kecil

  • bakat yang sungguh besar dan berpotensi sebagai pelapis
  • suara sedap (pitching,high pitch,low note bg aku hampir sempurna..boleh diperbaiki lagi)
  • tiada sandiwara dan cerekarama yg mengarut
  • peserta pon tak demand (thats right still young..tak tau demand lagik)
  • mendengar arahan (yeay masih budak lagi)
  • tak gaduh nak jadi backup singer
  • tak gaduh nak jadi backup dancer
  • penghayatan yang bagus (azzam nyanyi sambil nangis tp suara tak gegar pun)
  • kurang kontrovesi, peningkatan prestasi
  • tiada undi masuk 
Akademi Fantasia
  • tak semua berbakat. suam2 kuku jerk (camner la juri pilih ni)
  • lahirnye suara kepit, suara angsa dan bermacam2 lagi
  • penuh dengan sandiwara dan cerekarama bodoh
  • demand nak mampos (terima je la apa lagu ko dpt)
  • tak dengar arahan (pengetua pompuan boleh la ko menggedik)
  • nak cari backup singer pon emo 
  • nak jadi backup dancer pon susah
  • diari-diari yg boleh buat aku muntah
  • aksi-aksi peluk memeluk untuk tontonan umum 
  • undi masuk (arghh bodoh sungguh)
  • gimik yg tah hape-hape
  • arrrhghgghgh banyak lagik la.
akademi fantasia ini more to AF 7. semoga produksi AF 8 mengambil kira pandangan penonton untuk menjadikan program ini kembali relevan.


yeah you go girl...muntah-muntah

4 comments:

Aidi-Safuan said...

hahahha...picture xleh bla...
btw, hadiah untuk idola kecil dapat ape erk? meriah tak adiahnya?

[z@ck] said...

aku terkejut bila tgok iklan masih ada lagi AF ni..ingtkn da bungkus da..
T_T

xyncaholic said...

aidi safuan :

hadiah leh tahan la tp tak la lumayan macam AF.
budak2 la katakan.
lupa plak pe hadiah die.

[z@ck] :

tau tak per..

SuRayA^i. said...

yes yes sgt stuju..kalo d bndingkan af ngan idola kecil, lg sronok tgk idola kecil~ sore best!

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me