20100111

AJL Ke-24



Sejak semalam masih hangat memperkatakan kehangatan Anugerah Juara Lagu Ke-24 yang merupakan acara penutup tahun 2009. Tidak kurang juga masih hangat memperkatakan kemenangan Aizat yang berjaya membawa pulang RM 35,000 setelah mendapat tempat pertama serta persembahan terbaik.

So ari ni aku nak mengomel sket pasal Anugerah semalam. ngomelan ini semata-mata pandangan peribadi aku sahaja. dah nama blog aku kan ikut suka aku lah nak tulis per. hakhak. so far AJL semalam merupakan AJL terbaekkk sepanjang 24 tahun nih. dah macam konsert aku tgk. tak de yang play safe. tak tau la plak alyah dgn misha omar..hakhak..memang aku tak tgk pon dowang ni perform. untuk live band memang aku bagi 2 thumbs up la.

gimik tu memang banyak la malam tadi. so far best la tak mengarut. pengacara walaupon suka melalut tp masih boleh terima lagi lah berbanding dengan pengaraca ABP tahun lepas. hakhak. so aku komen la sket ek dari pandangan mata kasar aku. aku bukan juri profesional. tp sebagai penonton apa salahnye kan. heheh..

Pengacara (Ally,Cheryl,Faizal)
  • trio ni ok berbanding ezlyn,cheryl,faizal
  • edisi kutuk mengutuk tp still boleh buat org gelak
intro AJL
  • tribute tok pemenang tahun lepas 
  • kolaborasi Dato' CT dan Lan yg agak janggal tp still best
  • susunan muzik yg best
estranged
  • lagu pembukaan yg best tp tengok tak habis
alyah
  • tak tengok sbb mentua ajak makan hakhak
hafiz
  • tak de yg spesel 
akim
  • layan raja lawak sat kat astro
black
  • biasa-biasa jer tp leh menang vokal terbaik
  • laga pipi ngan mas idayu (sat-sat lagi timbul la isu2 murahan)
yuna
  • kreatif + suara best
tomok
  • raja lawak lagik 
stacy
  • suara mantap
  • tarian mantap
  • tp lama2 tgk cam ngarut jerk (tak de perubahan)
aizat
  • tah la tak tau nak komen
  • korang komen la sendiri
misha omar
  • hohoho..
  • tak minat
faizal tahir
  • salah satu dr list aku menang jugak
  • ending mantap (igt kan FT bertukar jd aweks hakhak)
bunkface
  • intro best dowh
  • kolaborasi ngan aril,nurul idola kecil
  • papepon aku harap kan situasi dapat best perfomance
hujan
  • intro best
  • susunan muzik best
  • tp aku tak paham samada audians yg kluar tu sekadar gimik atau sebaliknya
  • ke pasal tu die tak menang..hakhak..
ending
  • tak de pe nak cakap.memang best walaupon ade masalah teknikal sket.
    papepon ini semua pandangan mata kasar aku. sekadar suka suki. setiap orang ada pandangannya sendiri. so next AJL harap2 nya lagi best la.

    5 comments:

    enyheartsdiamond said...

    i was there :D

    denaihati said...

    nak maklumkan denaihati dah berpindah ke rumah baru @ denaihati.com dan esok akan ada update baru tentang contest Berani Gagal.

    zhrhtoodem said...

    aku denga je ajl kat radio
    belum sempat nak tengok on9 lagi.
    hohoho

    Syaiful Azhar said...

    dgr kat radio tak best sgt..
    tgk live syiok..
    tak kisah la kat tv pon janji live..hakhak..

    onniey84 said...

    puas hati faizal top 3 ;)

    Anda juga mungkin meminati :

    Related Posts with Thumbnails

    follow me