20140811

Arsenal Juara Piala Perisai Komuniti 2014/2015


Seminggu sebelum bermula musim baru EPL 2014/2015, Arsenal bertemu Manchester City untuk Piala Perisai Komuniti dimana Juara Piala Liga akan bertemu Juara Piala FA. Kesudahannya adalah Arsenal memenangi perlawanan tersebut dengan jumlah jaringan yang selesa iaitu 3-0. 

Ketiga-tiga gol tersebut dijaringkan oleh Santi Cazorla, Aaron Ramsey dan Olivier Giroud. Permulaan musim yang baik untuk Arsenal walaupon ramai haters mengatakan apalah yang ada pada piala dulang tu. Tetapi piala tersebut adalah lebih baik dari memenangi piala perlawanan persahabatan. Ini adalah piala kedua Arsenal setelah memenangai Piala FA selepas menamatkan kemarau piala selama 8 tahun.

Perlawanan itu juga adalah perlawanan tanpa trio German iaitu Ozil, Pers dan Podolski yang masih bercuti selepas membantu German memenangi Piala Dunia bulan lalu. Beberapa muka baru digunakan semasa perlawanan tersebut iaitu Debuchy, Chambers dan Sanchez. Diharapkan Arsenal dapat melalui kesemua perlawanan pada musim ini tanpa ada kecederaan pemain. COYG!!!

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me