20100824

:: Review : Ikan bakar Parameswara Umbai Melaka ::


22 ogos 2010 yang lalu adalah hari lahir aku ke-25. so wife ku yang tersayang Pn Suriaty dengan baik hati nye mahu belanja berbuka puasa di Ikan bakar Parameswara Umbai Melaka. Rezeki jangan ditolak musuh jangan sesekali dicari..hmmmm. Jom tengok apa yang ada kat sini..ehemm ehemm..

tempat untuk pilih apa yg korang nak makan..macam-macam ada kat sini..ikan jenak,pari,siakap,kupang,lala,sotong,udang dan macam-macam lagi..tempat ni memang lah ramai orang..klau rasa nak try tu kene datang awal sebab jam 6.30 meja dah abis di booking..huhu..


no 47 ni award yang kami dapat..chewah..no meja sebenarnya..hakhak..lokasi medan ikan bakar ini juga berhampiran dengan laut dan menghadap pulau besar Melaka..Bot ke pulau Melaka juga disediakan disini..harga bot tak pasti pulak..

tu die besday boy..ahakss..besday boy ker?? yang bawah tu tak lain tak bukan wife terchenta @Pn Suriaty. dan juadah berbuka yang telah di order..hmmm..Udang goreng butter, kupang sambal, ikan jenak 3 rasa + sotong goreng tepung..besederhana dibulan ramadhan..tersasar sebenarnyer..tp alhamdulillah makan habis..tak membazir..


dah makan kene bayar..tu dia..beratur panjang amik tiket nak bayar..so far berbaloi lah apa yg dimakan dengan harga yg dikenakan..janji SEDAP + KENYANG + BERPATUTAN..


disamping itu terdapat juga kedai yang menjual barang-barang rotan,bantal,permainan kanak-kanak dan pelbagai barangan lain yang boleh dibeli sebagai kenang-kenangan..akhir kata belum cuba belum tahu dah cuba teringat selalu..ahakss..terbaekk..next destination to try..Ikan bakar Ala Kassim kristal bay..hmmmmm....

1 comment:

hazman aka species1980 said...

whoaaa... menu2 yang amat menyelerakan....

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me