20091120

cuti sekolah

musim cuti sekolah kembali lagi. mungkin bagi pelajar sekolah rendah mahupon menengah malah pelajar IPT gembira pabila tiba musim cuti ni. tinggal kan sekolah, buku mahupon melihat wajah-wajah guru. tidak dinafikan juga semasa aku melalui zaman persekolahan aku juga suka musim-musim cuti ni. boleh habiskan masa dirumah dan bermain tanpa perlu menyelak helaian buku-buku pelajaran.

tetapi sejak mula bekerja di sekolah, musim cuti sekolah amat membosankan. pelajar dan guru seronok bercuti tp aku harus meneruskan tugas harian ku. ramai juga yang kata tugas aku sebagai juruteknik komputer ni tak banyak, boleh rileks sepanjang masa. terpulang lah apa diorang nak kata janji kerja yang diberikan aku buat. siap on time dan tak banyak bunyi. apa la agaknya aku nak buat sepanjang cuti sekolah nnt yerk. huh.


hambatan ekonomi atau mentaliti. mana korang pilih? renung-renungkan lah dan selamat beramal di musim cuti sekolah ini.

Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me