20091117

|| Bola sepak Piala PPD ||

ni citer dah berminggu dah tp saja nak post.. bila tah tarikh die aku pon dah lupa berlansung pertandingan bola sepak 9 sebelah Piala PPD.. ada 2 vanue iaitu di SMK Seri Pengakalan dan juga IPD Alor Gajah.. Ade 2 group terdiri dari 4 pasukan.. so aku main tok zon SMK Dato' Dol Said.. Dalam group tu ade 3 team lain iaitu SMK Teknik Md Zain, SMK Ghafar Baba dan SMK Naning.. Stage kumpulan nih team aku menang 1 seri 1 kalah 1.. Semua game di IPD Alor Gajah..

Menang dengan SMK Ghafar Baba (2-1)
Seri dengan SMK Naning (1-1)
Kalah dengan SMK Teknik (1-2)

last result zon SMK Dato Dol Said dan SMK Ghafar Baba ke semi final yang telah berlansung di SMK Seri Pengkalan.. Di semi final team aku lawan dengan zon SMK Rahmat.. draw 1-1 dan ditentukan dengan penalti.. kitorang menang 6-5 seterusnya jumpa SMK seri pengkalan di final..
Disebabkan kekurangan pemain simpanan, kitorang tewas dengan SMK seri pengkalan 0-5..so kitorang naib johan lah..

Berdasarkan pemerhatian aku lah kan, faktor-faktor kekalahan kitorang adalah :

1) kekurangan pemain so no reserve.
2) cuaca panas terik (ni punya reason munasabah k)
3) jadual yang agak2 gila sbb game non-stop walaupon 20minit permainan
4) kurang stamina (aku la tu) 3 forward player krem masa final (main 7 orang)

side effect pertandingan itu (more to diri aku lah) :

1) Final kalah teruk (5-0)
2) kaki aku krem dua2 belah
3) badan aku sakit2
4) malam tu aku demam
5) isnin aku mc
6) 4 hari merana nak jalan
7) kulit hitam (sun burn)

ni yang paling tak leh blah arr bg aku, main macam nak rak tengah panas terik..
naib johan dapat tuala mandi jer.. huh..

Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me