20110815

#kezutan

Jumaat malam sabtu seperti yg dijanjikan aku pada malam ahad minggu lepas nak g shoping kat taman chempaka lepas tu terus balik merlimau. Disebabkan perjalanan dari jelebu ke rembau hujan amatlah lebat membuatkan manusia biasa ni terasa sedikit letih.
Alor gajah tak hujan tetapi angin diselangi guruh dan kilat yang memancar menguatkan lagi diri aku untuk memungkiri janji yang telah ditabur pada minggu lepas. Sori sayang. :) . Sedikit perselisihan faham terjadi. Akibat nya kami tido awal seawal jam 8 lebih.
Bangun sahur muka masih ketat. Its ok. Makan jugak. :) . Lepas sahur sambung tido. Merajuk tak hilang lagi. Tak pe aku buang ego aku, peluk jugak sayang aku ni. No response. Its ok. Peluk jugak. :) . agak setengah jam tak de response. Its ok. Aku pusing badan tak peluk dah.
Disebabkan hari itu hari sabtu, tak sengaja bangun lewat. Celik mata sayang aku berdiri kat almari. Tetiba senyum kat aku. Dalam hati apa pasal budak nih. Semalam bukan main merajuk. Tetiba plak senyum kat aku. Aku lelapkan mata balik. Tetiba sayang aku ni dengan kepantasan maksima letak satu objek putih, empat segi tepat kaler putih depan mata aku. Agak terkezut juga dengan aura kepantasan dia tu.
Tiada jangkaan dan sangkaan dalam akal fikiran yang baru nak warm up ni. dua line kaler merah kat objek tu. Rupanya objek itu adalah pregnancy test yang aku beli bulan lepas kat farmasi alor gajah. Double line beb. Aku ulang. Double line. Ini bukan mimpi. Alhamdulillah Allah s.w.t telah memberi peluang kedua kepada kami untuk merasai nikmat mempunyai zuriat.
Tanpa membuang banyak masa dan bahan kumuhan, kami kemas barang dan terus ke Tey Maternity Muar untuk buat comfirmation. Alhamdulillah comfirm sayang aku pregnant lagi. InsyaAllah kami akan belajar dari pengalaman yang lepas. Tidak akan ‘bersama’ dalam masa tempoh 4 ke 5 bulan akan datang. Thank you Allah s.w.t.
Ps : kata-kata hikmah yang kami belajar di Tey Maternity adalah, “Jangan Bersama Dulu”. Pesanan dari seorang Doktor, Nurse dan Nurse bagi Ubat. :). Hasil scan seperti post sebelum ini.

No comments:

Anda juga mungkin meminati :

Related Posts with Thumbnails

follow me